Лабораторна робота №8-9

Лабораторна робота №8-9. 
Тема: Особливості навчання у педагогічному ВНЗ.
Мета. Ознайомити з історією розвитку університету та інституту, виявити специфіку навчання у ВНЗ, сприяти успішній адаптації першокурсників до ВНЗ.
Питання, що виносяться для вивчення:
1. Історія розвитку інституту математики, фізики, технологічної освіти та інституту магістратури, аспірантури, докторантури Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського.
2. Структура ВНЗ. Правила внутрішнього розпорядку ВНЗ. Організація студентського самоврядування у вищому навчальному закладі.
3. Основні форми організації навчання у вищому педагогічному закладі освіти (лекції, практичні заняття, самостійна робота студента, курсові і дипломні проекти, різні види практик).
4. Суть навчально-пізнавальної діяльності студентів під час різних навчальних занять.
5. Види і форми контролю знань.
Завдання для самостійної роботи
1. Підготуйте доповідь на тему «Історія Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського», користуючись сайтом ВДПУ.
2. Напишіть есе на тему: «Що би я хотів змінити в університеті?».
3. Будьте дослідниками! З’ясуйте, хто був першим ректором вашого університету? Яким був його внесок у розвиток університету? Де знаходилось перше приміщення університету?
4. Дізнайтеся про роботу студентського парламенту та профкому університету, познайомтеся з лідерами. Які функції вони виконують?
5. Які якості викладача ВНЗ сприяють покращенню якості навчально-виховного процесу у вищій школі?
6. Які якості мають бути властиві професійному лектору? Якими уміннями він має володіти?
7. Як доцільно конспектувати лекцію, щоб легше запам’ятати навчальний матеріал?
8. Поміркуйте, як зробити так, щоб практичні заняття стали цікавими і корисними. Які прийоми, методи може використати викладач з цією метою?
9. На які теми вам було би цікаво писати дипломну роботу з педагогіки?
10. Тренінг: прийоми конспектування лекції.
Завдання для самоконтролю
1. Якою є структура вашого ВНЗ?
2. Яку функцію виконує профком студентів?
3. Чи є органи самоврядування у вашому ВНЗ?
4. Розкрийте структуру курсового та дипломного проекту.
5. Чим відрізняються курсові від дипломних проектів?
6. Охарактеризуйте основні форми організації навчання у вищому педагогічному закладі освіти (лекції, практичні заняття, самостійна робота студента, різні виді практики).
7. Якою є мета педагогічної практики?
8. Як ви плануєте готуватися до складання заліків та іспитів?
Історія університету
Наказ про створення в м. Вінниці Учительського інституту був виданий 5 червня 1912 р. Перше приміщення університету. Навчальний заклад розпочав свою діяльність 1 липня 1912 р. у відведеній містом будівлі. Це був невеликий двоповерховий корпус, побудований за проектом архітектора Г. Артинова на Замості (нині проспект Коцюбинського). Керівництво роботою з облаштування інституту було покладено на директора чоловічої гімназії П.О. Адріанова.
3У вересні 1912 року першим ректором інституту було призначено статського радника, кандидата богослов'я М.Д. Запольського.
       Перше приміщення університету. Навчальний заклад розпочав свою діяльність 1 липня 1912 р. у відведеній містом будівлі. Це був невеликий двоповерховий корпус, побудований за проектом архітектора Г. Артинова на Замості (нині проспект Коцюбинського).
4. Студентське самоврядування – це форма управління, за якої студенти на рівні академічної групи, факультету, гуртожитку, курсу, спеціальності, студентського містечка, іншого структурного підрозділу ВНЗ мають право самостійно вирішувати питання внутрішнього управління. Головна мета діяльності органів студентського самоврядування полягає передусім у створенні умов самореалізації молодих людей в інтересах особистості, суспільства і держави, у захисті прав студентів. Студентське самоврядування є важливим фактором розвитку і модернізації суспільства, виявлення потенційних лідерів, вироблення у них навичок управлінської та організаторської роботи з колективом, формування майбутньої еліти нації.
    Отже, студентське самоврядування є засобом реалізації студентською громадою своїх прав, обов’язків та ініціатив через прийняття рішень і їх впровадження за допомогою власних ресурсів у сфері, що визнається адміністрацією, та у співпраці з нею, а також гарантії брати участь через своїх представників у вирішенні питань, які стосуються студентства.
    Вищим органом студентського самоврядування педуніверситету є конференція студентів, яка ухвалює Положення про студентське самоврядування, обирає виконавчий орган (раду студентського самоврядування), визначає його структуру і термін повноважень, заслуховує звіт.
    Голова ради педуніверситету (інституту, факультету) організовує роботу органів студентського самоврядування, в межах своєї компетенції, взаємодіє з питань студентського життя з державними установами, громадськими та молодіжними організаціями, культурно-освітніми закладами, зарубіжними представництвами, адміністративними органами та засобами масової інформації.
    При раді студентського самоврядування педуніверситету (інституту, факультету) діють сектори за різними напрямками роботи: навчально-науковий, культурно-просвітницький, із захисту прав студентів, спортивно-оздоровчий, соціально-побутовий, міжнародних зв’язків, прес-центр тощо.
    Голова ради студентського самоврядування є членом вченої ради педуніверситету, а голови рад студентського самоврядування інститутів (факультетів) відповідно входять до складу вчених рад інститутів (факультетів). Всього в педуніверситеті серед делегатів конференції трудового колективу і членів вченої ради університету 10% складають студенти.Голова ради студентського самоврядування педуніверситету та її заступник є членами ради з виховної роботи університету. Органи студентського самоврядування тісно співпрацюють з профспілковими органами у справі правового та соціального захисту студентів, проведенні розважально-виховних заходів для студентів тощо.
     Органи студентського самоврядування беруть участь в організації та проведенні загальноуніверситетських заходів і в організації роботи добровільних студентських об’єднань (в педуніверситеті діє понад 100 таких об’єднань, їх роботою охоплено понад 2000 студентів).
     Діяльність органів студентського самоврядування направлена на удосконалення навчально-виховного процесу, спрямованого на якісне навчання, виховання духовності і культури студентів, зростання у студентської молоді соціальної активності та відповідальності за доручену справу. Це така діяльність, за допомогою якої максимально виявляються та реалізуються творчі здібності студентів і формуються Їх кращі моральні якості.
     Голова Ради студентського самоврядування ВДПУ - Олександр Забіяка.
Есе на тему "що б я хотів змінити в ВДПУ
Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинского - вищий навчалний заклад, що готує майбутню  еліту суспільства - людей, які в майбутньому навчатимуть підростаюче покоління. Ось чому, я вважаю, шо потрібно посилити  розвиток студентів саме в галузі виховання і педагогіки і вміння доносити свою думку. Адже, як би  чудово не володів вчитель знаннями зі своєї дисципліни, якщо не вміє донести цих знань, то і користі від такого навчання не буде.
Крім того, я думаю, що потрібно зменшити навантаження на студентів, оскільки це б дозволило майбутнім педагогам виділяти більше часу для свого культурного і професійного саморозвитку.
Хоча, вцілому, Вінницький державний педагогічний університет - це закдад, де освіта є справді різносторонньою, тут крім спеціальності студенти також навчаються основам виховання дітей, а це навички, які потрібні незалежно від того, чи працюватиме студент на педагогічній ниві. Отже, навчання у ВДПУ досить хороше, а деякі маленькі корекційні зміни зроблят його ще кращим і більшєвропейським. 

Комментариев нет:

Отправить комментарий