Мета. Робота з удосконалення творчої особистості майбутнього педагога. Ознайомлення з проявами педагогічної творчості, творчим використанням педагогічних технологій.
Питання для вивчення:
1. Педагогічна творчість, її ознаки, складові.
2. Наука та мистецтво в педагогічній праці вчителя.
3. Роль кращих зразків педагогічної діяльності у професійному становленні молодих вчителів.
4. Творчість вчителя у розв’язуванні психолого-педагогічних задач.
5. Використання педагогічних технологій як творчість вчителя.
Завдання для самостійної роботи
особливості педагогічної діяльності вчителя у Вальдорфській школі та школі Марії Монтессорі.
4. Прокоментуйте поданий вислів.
«У школі Монтессорі ідеальний учитель - це здебільшого мудрий спостерігач, наставник, який втручається у процес, підказує або допомагає тільки в тому випадку, коли це дійсно потрібно, допомагає дитині зробити справу самостійно. У Вальдорфськой школі ідеальний учитель - це вчитель, що турбується в першу чергу про формування душевних та духовних якостей».
5. Робота в групах. Що ви думаєте з приводу міркувань американського дослідника У. Уолтера про вчителя? Висловіть своє ставлення та послухайте думки одногрупників.
«Щоб наблизитися до ідеалу, учитель повинен знати специфічні небезпеки і шкідливості своєї професії. Американський соціолог У. Уоллер у роботі «Що навчання робить із учителем» (1932) описав деякі з цих шкідливостей. На жаль, багатьох учителів і поза школою відрізняє настирливо-дидактична, повчаюча манера тримати себе. Звичка спрощувати складні речі, щоб зробити їх доступними дітям, сприяє розвитку негнучкого, прямолінійного мислення, виробляє схильність бачити світ у спрощеному, чорно-білому варіанті, а звичка постійно тримати себе в руках утрудняє емоційне самовираження. Положення вчителів - це постійна спокуса, випробування владою. Справа не тільки в суб’єктивізмі й особистої упередженості в оцінках і ставленні до учнів.
У бюрократично організованій системі освіти вчитель є, перш за все, державним службовцям, чиновником. Його головне завдання - не допускати будь-яких подій і відхилень від офіційно прийнятих думок. В інтересах власного самозбереження вчитель змушений придушувати самостійність учнів, вимагаючи, щоб вони говорили не те, що думають, а те, що належить.
Причому йому дуже легко переконати себе в тому, що він діє так в інтересах самих дітей, страхуючи їх від майбутніх неприємностей. Для придушення самостійної думки використовуються оцінки, записи у щоденниках, маніпулювання думкою однокласників, а також тиск на батьків. Прикро, що наша школа багато років була і залишається найефективнішим інструментом виховання конформізму, репродуктивної діяльності, пристосуванства і подвійних стандартів».
Груповий творчий проект: «Учитель очима дітей», «Учитель очима батьків», «Учитель очима керівництва школи» (проект на вибір, проводиться у трьох групах, творчо оформляється, публічно захищається, оцінюється та аналізується експертами).
Комментариев нет:
Отправить комментарий